NOVÁ CAS 30 S3VH

Nová cisternová automobilová stříkačka pro velkoobjemové hašení u HZS MSK

Nová CAS 30-S3VH na podvozku T815-731R32 6×6 disponuje nádržemi na 9000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. Jedná se požární automobil kategorie 3, určený k provozu na všech komunikacích a v terénu, zařazený do hmotnostní třídy S (nad 16 tun).

Kabina řidiče je sklopná elektronicky a poskytuje prostor pro osádku v počtu 1+3. Sedadla jsou umístěna v jedné řadě. Před sedadlem velitele je umístěna lampička, velitel má také v dosahu schránku, které pojme dokumenty ve formátu A4. Topení v kabině je nezávislé na chodu motoru. Ovládací panel radiostanice nachází uprostřed palubní desky.

Vozidlo pohání naftový přeplňovaný čtyřdobý motor s přímým vstřikováním. Chlazení je vzduchové, zdvihový objem tohoto osmiválcového motoru je 12 667 cm3. Převodovka je mechanická, se synchronizací a posilovačem řazení. Samotné řazení je pak NORGREN – poloautomatické – s volbou provozních režimů. Řidič má k dispozici displej s údaji o řazení.

Na kabině řidiče jsou umístěny dva modré LED zábleskové majáky 150mm. Na přední kapotě jsou dvě modrá záblesková LED světla, boky a zadní část jsou pak osazeny dalšími čtyřmi. Zadní část vozu pak také obsahuje oranžovou směrovou LED alej. Na horní části nástavby pak jsou umístěny světelné zdroje pro osvětlení okolí vozidla.

Prostor mezi nástavbou a kabinou je zakrytován a obsahuje schránku pro příslušenství k podvozku. Přední skříň nástavby je vyrobena z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem. Vnitřní výbava je pak vyrobena z profilovaného Al plechu, kterým je polepena i horní plošina skříně. Boční krytí skříní zajišťují hliníkové roletky. Obdobně je konstrukčně řešena i zadní skříň, ale krytí zajišťují nahoru výklopné dveře, které kryjí skříň s čerpacím zařízením. Na zádi vozu je také umístěn žebřík pro výstup na horní pracovní plošinu. Čerpacím zařízením je bronzové vyhřívané čerpadlo RUBERG s automatickou membránovou vývěvou, které disponuje výkony 3000 l/min při tlaku 10 bar a 250 l/min při tlaku 40 bar. Nádrž na vodu i pěnidlo je vybavena zařízením pro dálkovou kontrolu množství, které je umístěno na bocích. Osvětlení vnitřního prostoru skříní je automatické.

Lafetová proudnice je odnímatelná a připojení zajišťuje rychloupínací adaptér. Je plně otočná a proudnice umožňuje plynulé nastavení od plného k roztříštěnému proudu až na úhel sta stupňů. Asanační lišta je pak umístěna pod předním nárazníkem.

Barevné provedení je pak u HZS MSK v "tradiční" signální červené reflexní barvě RAL 3024, přední nárazník a zvýrazňující pruh je bílá signální barva RAL 900

O autorovi

Okomentovat

*


− čtyři = tři